lördag, april 03, 2010

Ibland är det bra med en paus!

Jag får börja med att be dig som läser min blogg med någorlunda frekvens om ursäkt. Jag har haft en liten bloggpaus utan att meddela er om att jag skulle ta en sådan. Dåligt och jag skäms inför er. Men samtidigt så hoppas jag på er förståelse. För det kändes som en nödvändig paus. Jag hade en intensiv period och det kändes som att mitt skrivande mer skedde utifrån en måstekänsla än av ren vilja. Därför tog jag en liten paus.

Under tiden så har jag lyckats hantera den oerhört intensiva arbetsperioden på ett galant sätt (om jag får säga det själv). Samtidigt har jag känt ett sug, kalla det abstinens om du vill, efter att skriva på bloggen.

Så nu är jag tillbaka. Och vad som är nytt är att du nu kan följa mig på ytterligare en blogg. Jag bloggar även på jämställd.se. Ämnet är kanske inte så svårt att gissa sig till. Följ mig gärna på den bloggen också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Muharrem,

jag undrar bara vad du tycker om alliansens totalt ignorerande av HH -banor. Hur anser du att det kommer påverka Linköpings framtida utveckling?

Muharrem sa...

Anonym,
du kommer både med ett påstående och en fråga.

Först påståendet. Tråkigt att Alliansen inte hade med Ostlänken i sin budget. Men de som verkligen ignorerat frågan är ju tidigare regeringar som suttit å klämt på den i åratal. Känns ojsute att skylla allt på nuvaranade regering.

Sen till frågan. Oviljan att bygga för höghastighetståg kommer säkerligen att påverka vår utveckling. Men jag tycker personligen att frågan tagit en konstig form. Det tycks som att allt står och faller med ostlänken. Som om denna tågsträckning på ngt magiskt vis skulle frälsa oss. Och så är det inte. Vi är vår egen lyckas smed. Vi måste driva på vår utvekcling vare sig det blir en ostlänk eller inte. Det kan ju inte vara så att vi nu lägger oss ned och dör.

Nej, nu kör vi på. Östergötland och Linköping har en sån enorm potential och den har vi inte utnyttjat till fullo. Gör vi det så kommer vår framtid att fortsätta se lika ljus ut som den gör idag.

pb sa...

Men nog var det ett ignorerande av sällan skådat slag. Riktigt dåligt av din partikamrat infrastrukturministern. samtidigt som det är moderaterna som bestämmer allt och ni får lägge er platt gång på gång på gång...

Men kör på ordentligt för Linköping nu! Till slut ska vi också ha rejäla tåg förbindelser i det här landet.