onsdag, januari 06, 2010

Vad gör man en dag som denna?

Tillbaka från bloggledigheten blir mitt första inlägg av den mer lättsamma karaktären. Det är en underbar vinterdag med stora snöflingor som sakta dalar ned utanför fönstret. En bitande kyla som ger en röda kinder bara man sticker ut huvudet. Så vad gör man en sådan dag?

1. Firar sina tvillingars 1-års dag. Japp, det har gått ett helt år sedan jag blev pappa. Otroligt vad tiden går fort. Det har varit en helt underbar tid som faktiskt ändrat mig som person. Jag vet att det låter klyschigt, och det är det. Men ack så sanna alla dessa klyschor är.

2. Lyssnar på Tony Bennett. Fick en samlingsbox med Tony i julklapp. Fantastisk röst. Helt klart en nöjesförhöjare i vintermörkret.

3. Bakar bröd. Brödbak är något av en hobby jag har. Men jag är en periodare när det gäller baket. Ibland kan jag köra på ganska länge, men sen tar jag en ännu längre paus. Nu är jag återigen tillbaka i brödbaket. Och anledningen är ganska enkel. Småttingarna har börjat äta bröd. De har ju massa gaddar som ska tugga på allt möjligt. Varför då inte ge dem lite av pappas hembakta bröd?

Allt som allt en oerhört mysig trettondag. Dags för en ostmacka på nybakt bröd. Mums!

3 kommentarer:

Anna Drott sa...

Sökte upp Tony Bennett (som jag aldrig lyssnat på tidigare) på Spotify, och får genast en "New York på 20-talet"-feeling. Skön musik att ha som bakgrund när jag softar runt med en kaffekopp i mitt nystädade (hrm) hem. :)

Muharrem sa...

Kul att du gillar Tony. Finns ett gäng med liknanade pojkar som ger en skön känsla. Frank Sinatra är väl självskriven. Men andra i Rat Pack som Dean Martin och Sammy Davis Jr går inte heller av för hackor. Lättsamt, men ack så bra.

Inger Fredriksson sa...

Hej!
Att börja året med "baktankar" är inte det sämsta. Bakning är kontemplativt, tycker jag. Och nyttigt.

Nu jäser det även på bakbänken i Katrineholm!
Inger