onsdag, december 16, 2009

livspusslet

att bli tvillingpappa är det absolut största och bästa som hänt mig. jag stormtrivs med det. och det har gett mig helt nya perspektiv. bara det här att få vardagen att gå ihop. det var inget större bekymmer förut. men om jag ger ett exempel från dagen. iväg till jobbet innan barnen vaknat. tre möten och en snabblunch för att hinna ta över barnen från sara som hade möte. skullle mata dem, posta julkorten och hinna hem för att göra mig iordning för möte på länsstyrelsen. sprang till bussen ocg trodde jag steg på 1:an, men det var visst 11:an. var tvungen att kliva av och springa tillbaka för att hinna med rätt buss. sara fick lämna sitt möte lite tidigare för att jag skulle hinna till mitt. men det gjorde jag ju inte. å föresten, hittade inga julfrimärken så hann bara posta hälften av julkorten. sara blev tvungen att klä på barnen igen och ge sig iväg till affären för att köpa blöjor å posta korten.

själv kommer jag hem när barnen somnat.

ibland saknzs några bitar i livspusslet. det går bara inte ihop. å mitt i detta föreslår sossarna att RUTavdraget ska avskaffas. inte för att jag har det, men jag förstår dem som har.

Inga kommentarer: