lördag, december 05, 2009

Bodströms fuck-you pengar.

Jag har tidigare skrivit om begreppet fuck-you money. Nu visar det sig att Thomas Bodström skaffat sig egna fuck-you pengar. Han är den riksdagsledamot som tjänar mest, en bit över 2 miljoner kronor. Det är riksdagsarvodet, advokatarvoden och intäkter från böckerna han skrivit. Å det är inget fel i det. Jag tycker att folk ska få tjäna pengar. Känner Bodström och hans väljare att han klarar sitt åtagande i riksdagen samtidigt som han håvar in massa sidoinkomster så är det inget som stör mig.

På frågan vad han ska göra med sina pengar (En absurd fråga i sig. Vad har vi med det att göra) svarar han med att referera till den planerade familjeresan till USA,
Det kommer kosta massor att vara borta, en miljon kanske. Vi behöver boende
där och jag vet inte om jag vill hyra ut vårt hus.

Det är fuck-you pengar.

Inga kommentarer: