måndag, november 23, 2009

Miljö- och naturvårdsstipendiat utsedd

Ibland får man syssla med sånt som kanske egentligen inte är politik, men som är Ohh så kul. Miljö- och naturvårdsstpindiet är ett sådant uppdrag.

I år var det dessutom första gången för mig. Och första gången är ju alltid lite speciell. Kommer jag säga fel namn? Kommer jag glömma bort att nämna någon? Och andra oroliga tankar. Men det gick jättebra. Och stipendiaten var helt fantastisk. Ja, fantastisk är det minsta man kan säga. På frågan vad stipendiet skulle användas till, blev svaret. - Jag ska bygga en damm för fåglarna vid den åker där jag får mitt biodynamiskt odlade spannmål ifrån.

Vem var det nu som blev den lycklige i år? Jan Wester, aka Slåttergubben. En bagare av rang som också tar miljö- och naturansvar. Grattis Jan!

Inga kommentarer: