söndag, november 01, 2009

Guldvittring

Alla tiders seriefinal. Det är min lilla enkla analys av dagens avgörande match i fotbollsallsvenskan mellan IFK Göteborg och AIK. Jag har ju sedan barnsben varit AIKare och med det paketet så kommer ju att IFK är en av de främsta rivalerna. Så dagens match är vad jag hela livet väntat på när det gäller svensk fotboll. Tänk att få en direkt avgörande sista match och att den sen går mellan två av de största fotbollsrivalerna. Tänk sen om AIK går och vinner bucklan mitt i västsveriges fotbollshjärta. AHHH, det är så spännande så att jag nästan inte kunde sova inatt.

Dessutom så gick ju LFC och krossade Umeå igår och ökade på sina chanser till sitt första guld i damallsvenskan. Nu är det verkligen guldvittring och återigen är det Göteborg som de kan snuva på guldet i sista omgånegn.

Så, antingen så kommer Göteborg att totalt krossa mina gulddrömmar eller så kan det faktiskt bli storslam och Göteborg är de som står där med lång näsa. Därför älskar jag fotboll. När det är så här så finns det knappt något som slår den spänningen som erbjuds. Flera månaders intensivt spelande, men allt avgörs i sista matchen.

Inga kommentarer: