fredag, oktober 16, 2009

Staffan Westerbergs psyko-show

Ibland får man ett infall och går efter det. Igår var vi några som hade just ett sådant infall så vi gick för att få oss en nostalgitripp. Och passande nog så hade Staffan Westerberg en föreställning i Linköping igår. Det blev mer tripp än nostalgi kan jag säga.

Alltså, det var en show vars like jag aldrig skådat. Han flängde runt på scenen som en speedad höna och pratade helt osammanhängande. Värst av allt var väl att han titt som tätt slängde ur sig allsköns svordomar tillsynes helt utan mening. Det var mer som en Tourrettes-show med starka drag av koprolali.

Jag gillade Vilse i pannkakan när jag var barn. Så pass mycket att jag byggde mig en egen pannkaka, med storpotät och allt. Men när jag såg showen igår undrar jag hur de tänkte när de valde att ge honom sändningstid. Han är mer freakshow än något annat.

3 kommentarer:

Inger Fredriksson sa...

Hej!
Du förstår väl att det inte bara var tittarna som blev "förstörda" av att bli vilse i pannkakan?
Inger

Muharrem sa...

Inger,

helt rätt. Staffan verkar ha gått riktigt vilse i sin pannkaka. Tråkigt, för det är inte det minnet jag har av honom.

Inger Fredriksson sa...

Hej!
Jag tror att det hela är en generationsfråga. Jag fick till mig mer av fördelningspolitiken genom "Ville, Valle och Viktor".

Varje generation blir självklart präglad av sin tid.

Dagens barn måtte bli väldigt splittrade med alla kanaler. Det var enklare - att prägla - när det bara fanns två kanaler och man till och med kunde krypa upp i soffan hos mormor för att lyssna till radions Berättardags.

Snacka om fossiler...
Inger