söndag, september 20, 2009

Jag vill ha en egen Segway, som jag kan åka på.

Shit pommes frites (så 2006 att säga så), vad häftig Segwayen var. Jag gled runt på stan igår och bara njöt av denna underbara maskin. Känslan i kroppen var hela tiden, Vill ha, vill ha. Idag är det mer, Måste ha, måste ha.

Själva evenemanget med att stänga av Storgatan blev hur lyckat som helst. Det var fullt med människor som gick mitt i gatan och handlade i de stånd som fanns. I S:t Larsparken satt människor och njöt i solstolar och en hel del lyssnade på frälsningsarmén som spelade.

Dessutom så var det Bondens egen marknad igår som gjorde att det var fullt med människor vid borggården. De flesta av dessa drog sen ner mot Stora Torget som också det var fullt av glada människor. Lägg till detta den pågående matmarknaden mellan Trädgårdstorget och Lilla Torget och du inser hur mycket aktiviteter som det var på stan och vilken underbar känsla det var. Fullt med männsikor, underbart väder och en alldeles fantastisk stämning bland linköpingsborna.

Gud vilken härlig stad detta har blivit. Den oslipade diamanten som Linköping var när jag flyttade hit för 11 år sedan har verkligen ändrat skepnad. Borta är den blyga, lite försiktiga staden. Borta är Jante och förståsig-påarna. Istället är här en makalös stad som njuter av allt vad livet har attt erbjuda. Jag älskar verkligen Linköping.

Inga kommentarer: