lördag, september 05, 2009

Bergas egna dag

Alla som känner mig vet hur mycket jag håller av mitt Berga. Och idag var det åter dags för vår alldeles egna dag igen, Bergadagen. Massor av människor. Många som jag kände och en hel del som jag lärde känna. Där fanns utställare, allt från vår lokale florist till räddningstjänsten och studieförbunden. Där fanns Orangeriet som jag besökte för bara några dagar sedan. De höll på att sälja massor av produkter som de tillverkat i sin verkstad. Men där fanns oxå Maryam och hennes catering firma, Maryams Catering. Jösses vilken mat! Jag åt tills jag höll på att spricka. Är fortfarande mätt och jag står mig nog till måndag. Jag brukar hålla mig undan reklam, men jag gör ett undantag. Äras den som äras bör. Pröva på hennes mat.

In alles en helt suverän tillställning även i år. Och mina känslor för Berga är om möjligt ännu starkare.

1 kommentar:

Caroline Engvall sa...

Hej Muharrem! Jag heter Caroline Engvall och är skribent för tidningen Metro. Jag har en liten reportagefråga till dig. Maila mig gärna på caroline@mixmedia.se så kan jag berätta mer. Varma hälsningar till dig och tack för en trevlig blogg!