onsdag, augusti 19, 2009

Världen är allt bra liten

Dagen var slut och jag hade precis packat ihop mig och skulle hem. Jag hann bara öppna porten och där står plötsligt ett gäng med människor. Det var utländska gäster det var tydligt och de frågade om detta var The Town Hall.
- Yes it is, sa jag.
- Can we come inside?
Nja, egentligen var det ju stängt. Men ingen lär väl ta skada av lite gästvänlighet. Sagt och gjort, jag släppte in detta glada gäng och gav dem The Grand Tour av stadshuset. Jag frågade vad de var för några och de sa att de var lärare på utbildning i Sverige. Och de kom från hela Europa. Ungern, Tjeckien, Portugal, Spanien och många fler länder. Bland dem fanns också en tjej från Turkiet. Vi började prata lite och när jag sa att jag var kommunalråd frågade hon om det var jag som "var känd från turkisk TV". Eh, ja känd vet jag inte men det är jag som varit med på TV i Turkiet. Hon hade tänkt för sig själv att det vore ju kul att träffa detta kommunalråd, men hur skulle det ske. Och helt plötsligt står hon där på trappan och jag kliver ut ur stadshuset.

Ja, världen är bra liten. Och de var oerhört imponerade av stadshuset. Och av gästvänligheten.

Inga kommentarer: