måndag, augusti 17, 2009

Svininfluensans lokala konsekvenser

Svininfluensan, eller H1N1 som den heter, är inget att skoja om. Vad som än sägs om hur upphaussad situationen är så tror jag att det är viktigt att ta folks oro på stort allvar. Nu har jag delvis fått ett bevis på att det är en stor oro bland allmänheten. Gick till apoteket för att köpa handsprit till mitt kontor. Jag träffar ju väldigt mycket folk i min vardag och tänkte att det vore ju onödigt om jag drog hem nått till barnen. Väl i apoteket så hittade jag inga stora flaskor, utan bara reseförpakningar. När jag frågade i kassan så sa hon att de var slut och att de gick åt som bara den. Fick vandra runt på ett par apotek innan jag fick tag i en stor flaska.

Detta visar bara att frågan är värd att ta på största allvar. Människor är oroliga.

1 kommentar:

cb sa...

Hej Murre
På Vretagymnasiet försöker vi undvika ordet svininfluensa för det är måga som tror att man inte kan äta griskött längre. Har också skrivit om detta på carinaboberg.blogspot.com