onsdag, augusti 12, 2009

Räddningschefen slutar

Lars Jonsson har varit räddningschef i Linköping under tio år. Alltså sen långt innan jag började med politik. Nu drar han vidare. Synd för Linköping att mista en sådan kompetent person, men oerhört kul för honom.

Jag var på hans avtackning idag och det var ett känsloladdat möte. Det märktes att personalen inom räddningstjänsten har respekt för honom. Men även vi som jobbat med Lars utanför själv räddningstjänsten har enorm respekt för honom. Jag berättade att det var det enklaste området att vara ansvarig för. Därför att allt som Lars kom med godkände vi. Vad annars? Skulle jag moppsa mig mot räddningschefen? :)

Nu går vi in i en annan fas med räddningstjänstförbund. Eller rättare sagt Kommunalförbundet för samhällsskydd och beredskap. Skitspännande, på ren svenska.

Inga kommentarer: