torsdag, augusti 06, 2009

Är jag bara en blatte för dig Tobbe?

Nu när det är lite lugnare så hinner man ju läsa ikapp sig på sånt man missat. En sak som jag missat var att läsa Torbjörn Gustavssons blogg och speciellt hans inlägg där han degraderar mig till bara en blatte. Så här skriver han,
En annan centerpartist som ges stort utrymme i media i Östergötland är
Muharrem Demirok. Han hade varit infödd svensk och hetat Sören Johnsson hade han inte fått hälften så mycken uppmärksamhet.

Tydligen kan man inte göra ett bra jobb om man inte heter "Sören Johansson" utan då beror uppmärksamheten på att man är exotisk invandrare.

Värst blir det ändå när han senare skriver,
Men låt dom hållas --- det är såna som Demirok som gör att centern noteras
för historiskt usla opinionssiffror.
Lägger man ihop det första citatet med det ovanstående så undrar jag verkligen vad Tobbe menar.

1 kommentar:

Richard "Nicke" Bremer sa...

Jag håller med dig om att argumentationen är låg i det här fallet. Du är företrädare för ett politiskt parti, det är det intressanta, inte vad du heter eller vad som är ditt ursprung.

Jag växte upp i Klockrike. Aldrig har detta faktum tagits upp i någon debatt. Kanske en idé att pröva?