lördag, juni 06, 2009

Nationaldagen och valkampanj

Nu är vi inne på slutspurten på valkampanjandet. Alla som kört på är helt slut och det känns som en välbehövlig vila är på sin plats. Men det är inte över än. Vi ska över mållinjen. Därför kör vi ett sista pass idag på Stora Torget. Jag håller i talet. Vi får se vad det kommer handla om. En sak är dock säker. Jag är trött på allt tal om ledamöternas arvoden. Det kan väl inte vara den största politiska frågan?

Men det är ju också Nationaldag idag. Jippi! Alla anledningar att fira är bra anledningar. Jag kommer vara nationaldagstalare vid Landeryds hembygdsförenings firande. Det är nog utan konkurrens Linköpings största nationaldagsfirande. Så visst är det en stor ära att få hålla i nationaldagstalet där.

Är du intresserad att höra vad jag har att säga så kan du dyka upp på Stora Torget vid 13. Eller vid Landeryds Hembygdspark vid 14.

2 kommentarer:

Anonym sa...

intresant:
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C06%255C05%255C340421

Sören sa...

Hej
Tack för att du kom och pratade den 6 juni i Landeryds Hembygdspark.
Jag hörde många som var mycket imponerade av ditt tal. Jag instämmer.
Hoppas att du hade en trevlig stund i Landeryds Hembygdspark.

Mvh Sören Steinkellner, som tog emot dig på parkeringen.