torsdag, juni 18, 2009

Jag ska vara med på CNN

Igår ringde en kvinna från CNN och undrarde om jag ville medverka i ett av deras program. Öhh? Vad har jag på CNN att göra, var min första reaktion. Hon förklarade att CNN har en systerkanal som heter CNN Turk och som sänds till sisådär 150 miljoner tittare i den turkspråkiga världen (Turkiet, Kaukasus och andra delar av Asien). Där har de ett program som fritt översatt heter Näringslivsrutten och där de intervjuar företrädare för näringslivet från hela världen som har någon koppling till Turkiet. Nu ville de ha med mig i programmet. Jag är ju ingen näringslivsperson, men de tyckte jag var intressant för att jag var kommunalråd med koppling till Turkiet och dessutom så ung (32?). Det händer inte i Turkiet att så unga personer når högt inom politiken. Deesutom är Linköping en väldigt framtående näringslivs stad.

Sagt och gjort, jag tackade ja. De kommer i början av juli och det blir 35 minuter direktsändning från Linköping.

1 kommentar:

Stina sa...

Grattis Murre! Vad roligt! Hoppas din och andras medverkan kan påverka folk positivt i Turkiet!