söndag, maj 10, 2009

Stämman är över för denna gång.

Det har varit lite av en hektisk period nu senast. Det hela eskalerade i partistämma i Örebro. Vilken stämma det blev. Över 500 ombud och totalt över 900 centerpartister på plats. Det häftigaste var att tack vare våra nya stadgar så fick fler chansen att delta och detta gynnade främst nya och yngre medlemmar. Resultatet lät då inte vänta på sig. Vi fick en härlig stämma med debatter om stort och smått. Högt och lågt. Hårt som mjukt. Det var riktigt häftigt att vara med om. Man kan lugnt säga att centerpartiets framtid som liberal motor i Sverige är säkrad för lång tid framöver.

För egen del deltog jag i flera debatter och programmet för Jobb- och företagande som jag varit med och arbetat fram antogs. Med vissa förändringar/förbättringar. Likaså antogs Migrations-och integrations programmet som jag också varit med och lett. Jag återvaldes också till partistyrelsen. Kul!

Nu gäller det att ta tag i vardagen hemma i Linköping. Vi har ju en liten finanskris att tackla. Men tack vare stämman har jag en hel del nya verktyg i min låda för att fixa detta.

Inga kommentarer: