tisdag, april 07, 2009

Gratulationerna från Turkiet är massiva. T o m från UD.

Nu hänger jag inte riktigt med. Jag har de senaste dagarna fått så många gratulationer från Turkiet och från turkar runt om i Europa. Jag hade aldrig tänkt att det kunde bli så här, men heja-ropen formligen strömmar in. Igår blev jag t o m uppringd från turkiska UD och fick en formell gratulation. Kändes helt bissart måste jag säga.

Jag har inte funderat på att mitt ursprung kunde spela så stor roll för så många andra än mina närmaste. Men nu visar det sig att det har betydelse. Jag har ju inte heller varit särskilt aktiv med att framhäva mig som turk, men det spelar visst ingen roll. Jag har min bakgrund och den ska jag uppenbarligen vara oerhört stolt över.

5 kommentarer:

Kungsholmscentern sa...

Gratulationer även från Kungsholmen ;-)

Gunilla Hjelm sa...

Klart att du ska vara stolt. Ett stort grattis till utnämningen från Vetlanda.
/Gunilla Hjelm

Muharrem sa...

Tack vänner för de vänliga orden.

Joakim Magnusson sa...

Grattis till utnämningen.

Du är för övrigt välkommen att titta in på min blogg. Tyckte att Centern i Åtvid behövde synas.

Din blogg, Staffan D och Annie´s är de jag följer. Väldigt bra inlägg ni har.

Joakim M sa...

http://joakimmagnusson.blogspot.com/