onsdag, mars 04, 2009

Jag är hungrig. Riktigt hungrig.

Nu har jag hunnit landa lite efter gårdagens stora händelse. Och jag kan bara säga att jag är riktigt hungrig på detta. Jag känner ett oerhört driv med att komma igång. Visst hade det kunna varit roligare att tillträda mitt i en högkonjunktur, men jag är inte rädd för de utmaningar som kommer möta mig i denna lågkonjunktur. Nu krävs ledarskap som är tydligt och vågar ifrågasätta gamla sanningar och vågar pröva nya vägar fram. Jag tror att jag kan bidra med det.

Jag tror också att Linköping kommer må bra av en tydlig liberal injektion i debatten. Jag har ju under de senaste två åren tagit många debatter både mot oppositionen, men också mot majoriteten, när jag tyckt att vissa grundläggande liberala värderingar tagits allt för lättvindigt på.

Nu är det dags att ladda upp inför mitt tillträde 1 april.

Inga kommentarer: