fredag, februari 06, 2009

Trafikolycka

Tänkte inte att det kunde hända mig. Men idag blev det så. Var med om en bilolycka precis. Eller rättare sagt, blev påkörd av en buss i baken. Ganska läskigt att få en tiotons buss rätt i bagaget. Jag ska inte diskuttera vems fel det var eller inte. Det får andra avgöra. Men jag kan bara säga att väjningsplikten och hastighetsbegränsningen var nog aningen åsidosatta.

Men vad som gör mig upprörd är att när jag gick fram till bussen för att tala med chauffören så börjar det med olika anklagelser för att övergå i ganska hetska ord från hans sida och sen drar han helt enkelt igen sin ruta och vägrar prata med mig. Lite mer borde man kunna förvänta sig av en yrkeschaufför.

Men men, jag mår efter omständigheterna ganska bra. Har ont i nacken som jag ska kolla upp. Men med tanke på att det kunnat gå värre så är jag glad.

2 kommentarer:

Leif Nixon sa...

Ow! Men inga barn ombord, alltså? Bra.

Muharrem sa...

Nej, inga barn. Första tanken som slog mig var faktiskt den. - Vilken tur att barnen inte var med.

Ännu en klyscha som besannas. Min egen hälsa och välmående får stå helt tillbaka för deras. Att de mår bra är det viktigaste.