tisdag, januari 20, 2009

En fantatstisk politisk karriär närmar sig sitt slut

Gösta Gustavsson, kommunalråd för (c) i Linköping, meddelar idag att han avgår. Det är sannerligen en era som tar slut. En av de allra kunnigaste och duktigate politikerna jag känner kommer utan tvekan att lämna ett tomrum efter sig. Gösta var dessutom den som lockade in mig i partipolitiken när han fick mig att tack ja till att sitta som ersättare i miljönämnden 2004. Som ungdomsförbundare var det spännande att få frågan och den ställde Gösta.

Men jag har full förståelse för Göstas beslut. Politik har en tendens att kunna sluka en person totalt. Passar man sig inte kan man sitta med en almanacka som inte är av denna värld. Alla förväntar sig att en framträdande politiker alltid ska vara tillhanda, och det omedelbums. Många gånger missar man då andra saker som kanske är av stor betydelse för en själv. Därför unnar jag verkligen Gösta hans önskan om att "få tid till att ha kul". Det har du verkligen förtjänat.

1 kommentar:

Torbjörn G sa...

Fel plats, men skit samma: Många gratulationer till barnen, livets största gåva. Keep on!