torsdag, november 13, 2008

Vem kan säga att landstinget saknar humor?

Det jag skriver nu är säkert bland det dummaste jag skrivit. Främst med tanke på att vi snart kommer använda oss av deras tjänster. Men jag kan inte låta bli, det är så roligt.

Landstinget i Östergötland har en hyfsad hemsida med mycket information. Där hittade vi också en film, "Visning av förlossningsavdelningen i Linköping", som ska underlätta för blivande föräldrar med hur det ser ut och vad de har att förvänta. Alltså, inte av själva förlossningen, utan av avdelningen. En oerhört informativ film som många säkert har stor nytta av. Jag lärde mig en hel del. Men det som är roligt finns främst i inledningen av filmen. Ordet övertydlig får en helt ny betydelse.
Vi svänger in på infarten till akutmottagningen, håller till höger här, kör
förbi ambulansintaget och parkerar på den markerade platsen.

Kan man inte hålla till höger och själv hitta den markerade platsen så är det illa. Missförstå mig inte. Jag klankar inte ned på filmen. Jag kan nämna flera saker som var värdefulla. Men kanske inte just den EXAKTA vägbeskrivningen eller för all del informationen om vilken knapp man ska trycka på när man vill in. Det är nog den STORA röda knappen.

Som sagt, jag kommer nog få äta upp detta. Men jag måste få det ur systemet. Kan väl bara förtydliga att filmen till största del är suverän och informativ.

3 kommentarer:

Christian sa...

Här försöker vi vara hjälpsamma och vad får vi för det? Spydigheter... Har du ingen betonghandling du kan läsa istället?

;o)

Muharrem sa...

Jag visste jag skulle få äta upp det. Men nu har du en upp på mig.

Bortsett från att landstinget nog bör lägga ut filmproduktionen på entreprenad, så kan jag bara säga att alla vi kommit i kontakt med är underbara.

Johan Lundgren sa...

Hoppas du har en hatt att tillgå för att tugga lite på... Jag har ju inte jobbat med förlossningar men stressade anhöriga har jag mött ett antal och höger och vänster är inte alltid så lätt när man har adrenalin som rinner ur öronen :-)