torsdag, november 13, 2008

Nu är ribban satt. Sataniskt, Mona?

Jag är ingen som föddes in i politiken, utan gick med för att jag hade ett engagemang. Jag har alltid trott att alla andra gör samma sak. Oavsett om vi inte delar syn gällande lösningar så utgår jag alltid från att andra egentligen vill väl. Jag har också känt att det svenska debattklimatet har präglats av denna ömsesidiga respekt. Men nu, nu kör Mona med ett helt annat spel.

Igår gick hon till angrepp mot regeringens politik, men det nya var att hon kallade den för "satanisk". Hittade denna utskrift av hennes kommentar genom SvD,

– Det är bara ett uttryck för hur misslyckad och satanisk som
regeringens så kallade arbetslinje är. Färre omfattas. Färre har råd. Färre får
en rimlig nivå. Färre får del av aktiva åtgärder. Det är sataniskt, elakt och
väldigt konservativt.


Vill du lyssna på hela inslaget finns det här.

Jag förstår att Mona är pressad av den senaste tidens tydliga misslyckanden. Men att hon tror att räddningen är att kalla Alliansen för sataniska, det är att gå för långt.

2 kommentarer:

JW sa...

Kan den ena anklagas för satanism så bör i jämlikhetens namn den andra betraktas ha en häxaktig syn på politiken.

Undertecknat
Satanisk häxa

Lars Andersson sa...

Stackars Mona räcker som svar.