onsdag, november 05, 2008

Inte bara centerpartistiska länkar

Den som sett mina länktips kan få för sig att jag är totalt indoktrinerad och bara läser centerpartister. Så är det inte, men företrädesvis borgerliga och liberala bloggar. Här kommer några fler länkar

Christian Gustavsson, landtingsråd i Östergötland (m). Skriver sköna inlägg om mycket. Ganska många om landstinget, men lika många om världen utanför.

Mats Johansson, oppositionsråd i Linköping (s). Ja tänka sig, jag läser också vad sossar skriver. Kommunalpolitisk blogg som kunde behöva lite mer stuns.

Anne- Cathrine Hjerdt, Borgmästare i Linköping (m). Störtskönt att vi har en borgmästare. Inte samma befogenheter som motsvarigheten i USA, men ändå.

Linnea Darell, Ordf. omsorgsnämnden Linköping (fp). F.d riksdagsledamot som kommit tillbaka och gör ett kanonjobb. Bloggen kan må bra av oftare uppdatering.

Inte bara politiker.

Sanna Rayman, ledarskribent SvD. Vilket lyft svenskan fått efter Sannas intåg. Knivskarpa inlägg med humor och stuns. Anledningen till varför jag föredrar SvD före DN.

Boris Benulic, chefredaktör för Voltaire. Supercool kille som jag följt ända sedan jag läste hans första kolumn i Metro för en herrans massa år sedan.

NEO bloggen. Som läsare av Neo så är ju bloggen ett måste. Lockar till sig väldigt många spännande kommentarer.

Torbjörn Gustavsson, tyckare på corren. Sosse, men ändå. Riktigt kul att läsa hans kolumner. Han vet varför han är sosse, vilket ger respekt. Ingen SSU-broiler med maktambitioner.

Johan Hammarqvist, ledarskribent på Norra Skåne i Hässleholm. Hade knappast läst denna tidning innan Johan kom dit. Han kan också höras på radio ganska ofta.

Inga kommentarer: