måndag, oktober 27, 2008

Det rör på sig

Det har börjat hända konstiga grejer i Saras mage. Tvillingarna rör på sig. Missförstå mig inte. De har ju rört på sig hela tiden, men nu RÖR de verkligen på sig. Jag kan både känna och se det. Först tyckte jag det såg udda ut med små puffar. Men ganska snabbt blev jag helt paff. Det är ju våra barn som ligger där inne och visar upp sig för oss. Två små liv som gör sin närvaro påmind. Sara är ju medveten om dem hela tiden, men för mig så har det känts lite avlägset. Fram tills ganska nyligen. Nu börjar verkligheten pocka på.

Jag måste erkänna att det är lite överväldigande. Tanken på att vi sätter två liv till världen. Två liv som helt och hållet är beroende av oss och förväntar att vi tar vårt ansvar. PANIK!?

Häromnatten vaknade jag upp och kände mig ganska skakis. Är det något vi glömt? Har vi skaffat rätt grejer? Vet vi vad vi ska ha? Hur kommer det lösa sig med Försäkringskassan? Kunde inte somna på ett bra tag. Men sen lugnade jag mig med tanken på att det ju inte är första gången det föds barn, inte ens tvillingar. Har andra fixat det så kommer Sara och jag också fixa detta.

Tja, en liten inblick i min vardag på väg mot föräldraskapet.

2 kommentarer:

Johan sa...

Detta hade jag missat. Va roligt. När är det dags? Som nybliven pappa (men endast till en, inte till två) kan jag säga att det är fullständigt underbart. Vi hörs!

Muharrem sa...

Hallå Johan!

Ja nu händer det grejer. Ska visst vara dags någon gång i januari. Med tvillingar är det inte riktigt säkert när de kommer. Egensinniga och kan komma lite när et behagar dem. Men vi siktar på början av januari.