måndag, september 22, 2008

Tvillingföräldragrupp

Så, då var det dags att ta nästa steg i föräldraskapet. Nu är det dags att gå på föräldragrupp. Men för oss som ska få tvillingar blir det annorlunda. De samlar oss gemensamt först innan de efter ett tag sammanför oss med de "vanliga" föräldrarna. Jag vet faktiskt inte vad jag ska förvänta mig från detta möte. Jag måste erkänna att det är lite nervöst. Vet inte varför.

På inbjudan står det att detta "är ett komplement till den ordinarie föräldragruppen" och att "vi kommer ta upp det specifika som tvillingföräldrarna står inför". Vadå specifika vi står inför? Jag är nervös så det räcker. Måste de öka pressen ytterligare genom att skriva så. Låter som att de under denna träff ska avslöja uråldriga hemligheter som gått i arv från tvillingföräldrar till tvillingföräldrar i årtusenden.

Det värsta är att de inte ens bjuder på fikabröd. På inbjudan står det att vi ska ta med det själva.

1 kommentar:

Leif Nixon sa...

Jag tror att det är (gäsp) skillnaden mellan "nästan ingen sömn" och "absolut ingen sömn" de talar om.

Jag har (gäsp) ingen aning om hur tvillingföräldrar alls överlever. Tycker att det räcker fullgott med ett barn.

Gäsp.