onsdag, september 03, 2008

Föreläsare vid LIU

Idag fick jag äran att föreläsa för geografi- och samhällsplanerarstudenterna vid Linköpings Universitet. Ämnet var samhällsplanering och Urban Planning. Jag hara bara en sak att säga. Skitkul! Det var bland det roligaste jag gjort på länge. Ett gäng suveräna studenter som verkligen var engagerade. Samtidigt fick jag chansen att vara lite friare i min roll och inte så uppbunden av klara svar, utan kunde faktiskt avsluta med frågor.

Jag älskar Liu. Det är inte så ofta jag är där, men när det händer så blir jag glad i hela kroppen. Går inte att sätta fingret på det, men där finns en viss atmosfär som är underbar.

Samtidigt var det fantastiskt att vara tillbaka vid min gamla institution, Tema. Här har jag tillbringat massor av tid och nu är cirkeln sluten. Nu var det jag som stod på andra sidan bordet. Reinhold Castensson och Björn Segrell gör ett fantastiskt jobb med geografiinstitutionen och det var riktigt kul att luncha med dem efteråt. Måste erkänna att det finns en del av mig som längtar tillbaka. Ahh, tänk att få vara student igen. Underbart! Usel ekonomi, men underbart.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Hej

Får jag fråga vilken utbildning/kurs som studenterna gick? Kan inte hitta någon sådan utbildning på liu.se. Ser intressant ut.

Muharrem sa...

Mikael,

jag föreläste för Geografistudenter vid Tema institutionen. Har själv läst geografi och där läggs grunden för att gå vidare och utbilda sig som samhällsplanerare.