tisdag, augusti 26, 2008

Vuxen!!!

Jag försöker vara så personlig på min blogg som jag känner att jag kan vara utan att fläka ut mitt privatliv alltför mycket på nätet. Men ibland händer saker i ens liv som är så roliga och så stora att man bara vill dela med sig till hela världen. Så håll till godo, här kommer en stor portion privatliv.

JAG SKA BLI PAPPA!!!!

Det är så stort att jag varken vet in eller ut. Jag vet att det inte är första gången det ska födas barn i världen, men det är första gången jag och Sara ska ha barn. För att tillsätta extra krydda till det hela så blir det barn i dubbla uppsättningar. Vi ska ha tvillingar.

När vi fick reda på att vi väntade barn stannade plötsligt hela världen. Det kändes som att tiden stod still och jag inte riktigt fattade vad som var på gång. Lite trög, tänkte nog barnmorskan. När jag såg den första bilden på ultraljudsskärmen så brast allt. Glädjetårarn bara forsade fram. Jag har alltid trott att jag var en person som kunde hålla känslorna i styr, men när jag såg ett litet hjärta slå på skärmen så var det alldeles underbart. Sen säger barnmorskan lite kallt, - ja och här är den andra. VA? TVÅ? Helt ofattbart! Jag ska bli pappa till två små barn, på en och samma gång.

Det sägs att barn förändrar ens liv och det märks. Redan innan de fötts så har livet fått en annan mening. Helt plötsligt så är det helt andra saker som känns prioriterade än tidigare. Nu kommer jag säkert bli en sån där superjobbig småbarnsförälder som aldrig kan sluta prata om annat än barnen. Och jag bara längtar till den dagen då jag får bli det!

4 kommentarer:

Moxie sa...

Grattis! Du vet inte vad som väntar dig :-)

Robin Andersson sa...

Grattis! Välkommen till pappalivet. Det är underbart. Två små spjuvrar? Du kommer få det hett om öronen. =)

Anonym sa...

Grattis Murre! Kul kul, varför inte göra 2 stycken när man ändå är igång och anstränger sig - bra tänkt!

/Oscar

Muharrem sa...

Tack!

Har fått en mängd mejl och telefonsamtal som grattar.

Känns bara tråkigt att en del väldigt goda vänner skulle få reda på det via bloggen och inte IRL.