lördag, augusti 16, 2008

Vitamininjektion

I dagarna fylls Linköping av nya studenter. De syns, och hörs, överallt. Och varje gång jag ser ett gäng med nya studenter fara förbi, lagom lulliga och glada, så blir jag glad. De har några av sina bästa år att se fram emot.

Lagom nostalgisk tänker jag mig tillbaka till min egen studietid (så länge sedan är det inte) och inser att universitetstiden är kanske den tid som formar en mest och har störst påverkan på den person man sen blir. Man träffar människor från hela Sverige och hela världen. Får vänner för livet och lär sig massor av nyttiga, och mindre nyttiga, saker.

Jag blir bara lite trött på att det finns så många människor som klagar på studenterna. Ganska många stör sig på att det under nolle-P förs så mycket ljud och oväsen. Jag har bara en sak att säga. Skärp er! Detta är en vitmininjektion till Linköping. Jag önskar man kunde se fler studenter resten av året, och inte bara under denna intensiva period. En stad som har ett sprudlande studentliv är en levande stad. Därför tycker jag att vi som kommun borde ta större del i nolle-P. Kanske en sittning i Stadshuset?

Ett tips också. Missa inga möjligheter. Ni kommer ångra er bittert i många år annars.

Inga kommentarer: