fredag, augusti 08, 2008

Grattis alla Stockholmare!

Idag är det ett magiskt datum. 08-08-08. Det pirrar till lite extra i kroppen när jag skriver de siffrorna. Idag invigs OS och det kommer vara fler än vanligt som gifter sig. Datum likt detta anses vara lite speciella och kanske, bara kanske, lite magiska.

Det största med detta datum är att det är stockholmarnas eget datum. Så all ni göteborgare och alla ni skåningar jag är ledsen, men idag är det en hel dag enbart till Stockholms ära :) Alla andra dagar älskar jag är lika mkt, ibland t o m lite mer. Men idag ägnar jag all min tanke åt min gamla hemstad.

Å fest ska det bli. Hela Stureplan spärras av och blir ett enda gigantiskt dansgolv. Tänk om vi kunde spärra av Stora Torget i Linköping och göra det till ett dansgolv? Norrort och söderort kommer "kriga" mot varandra på Gärdet för att se vilken sida som är bäst. Behövs inget krig för det. Jag vet redan att söderort är BÄST! Globen bjuder på lite extra, konserter över hela stan och mkt mkt mer. Helt enkelt en heldag för att enbart ägna sin tanke åt Stockholm.

Så om du inte har möjlighet att ta dig dit så ta i alla fall och gratta en Stockholmare.

3 kommentarer:

hans sa...

Ganska barnsligt av Stockholm tycker jag, fick man inte idén om 08-08-08 från Peking?
Dessutom att basera en happening på telefonriktnummer...? Nej, inget snyggt med det, visar mer på handlingsförlamning och konservatism. Sånt vill vi inte ha i Linköping.

Muharrem sa...

Hans,

nu tycker jag du är elak. Varför inte ta en heldag till att uppmärksamma de egna kommunmedborgarna? Det var dessutom otroligt uppskattat. C:a 50 000 besökte dansgolvet inne i city.

Blir kanske lite svårt att anordna i Linköping. Om vi inte beslutar oss för att skapa en trettonde månad, 13-13-13 :)

hans sa...

Ja, okey då, kanske en fest vart hundrade år i Stockholm då man firar riktnumret. Vi i Linköping kan kanske komma på någon annan siffra :)