fredag, april 18, 2008

Äntligen fredag

Ja, så var den här. Fredagen! Har varit en hektisk vecka som nu får övergå i en lite mindre hektisk helg.

Igår var jag på ett fantastiskt besök i Växjö. Jag var inbjuden som gäst för att tala inför deras ledande politiker och tjänstemän om Linköpings trafikarbete. Att bli inbjuden av Växjö och tala om miljöförbättrande åtgärder måste vara ett av de högsta betygen på att Linköping ligger långt fram i denna fråga. Hade en trevlig lunch med bl.a. kommunalrådet Bo Frank och centerpartiets Malin Johansson. Bo är ett energiknippe utan motstycke vill jag säga. Man får energi bara av att vara i hans närhet. Jag förstår varför han lo´ckar så många väljare.

Måste väl nämna ngt om poolen oxå. Vi hade redan förra året tankar kring detta, men då blev det inte av. Nu ska vi försöka ordna detta. Vi har ännu inte kommit igång med upphandlingen, men snart så. Blir skithäftigt.

Nu ska jag iväg på lunch med min professor från Universitetet, Reinhold Castensson. En underbar man som kan inspirera och motivera. Träffade honom på ett seminarium förra veckan och då bestämmde vi oss för att luncha. Har inte träffat honom på flera år, men nu så.

Inga kommentarer: