onsdag, mars 26, 2008

Ska jag skratta eller gråta?

Superlativen haglar över mig när Birgitta Wallberg-Håkansson dundrar loss på correns debattsida. Birgitta tycker uppenbarligen inte om mig. Det är helt OK, men håll dig till sanningen samtidigt. Med stigande förvåning hör jag hur Muharrem Demirok vädrar sitt förakt för plaskdammar. Han argumenterar att de hör till en svunnen tid. När har jag uttryckt mitt förakt för plaskdammar? Nej just det. Aldrig. Men jag har inte låst fast mig i formuleringen plaskdamm. Istället försöker vi hitta en lösning med vattenlek som passar bättre. Kanske en lekpark med vattentema? Men så här blir det när ngn låser fast sig i enstaka ord.

Mina förslag till förnyelse och upprustning av plaskdammarna är finansierade. Det enda som Muharrem Demirok behövde stödja är låga årliga driftkostnader. VA? Nej lite sans måste det väl ändå vara på hur mkt man kan ljuga. Några punkter för att klargöra detta. 1. Det finns ingen extern finansiering. 2. Det finns ingen extern finansierng. 3. Det finns ingen extern finansiering. Det som Birgitta hävdar är en klar finansiering är en ansökan som Birgitta skickat till Westman-Wernerska stiftelsen. Hon fick aldrig pengarna, men hävdar att om bara Teknik- och samhällsbyggnadsnämnden godkänt underhållet skulle de ge alla pengar som hon sökt. Ehh, reality check.

Bäst i hennes debattartikel är ändå när hon skriver

Därför blir Muharrem Demiroks angrepp mot mig med anklagelser om
särintressen också ett angrepp på alla de i det egna partiet som tänker på det
nära och småskaliga. Muharrem Demiroks vurm för höghus, granit och betong kanske
känns rätt runt Stureplan där Muharrem Demirok verkar ha sin ideologiska hemvist
men är mindre gångbart i Valla, Lambohov, Berga och Ljungsbro.


Ehh, när har jag angripit dig Birgitta? Aldrig. Men för all del, ge dig själv en större roll än vad du har i denna fråga. Helt plötsligt har detta blivit en ideologisk fråga. Tydligen står Stureplanscentern för allt det onda i Birgittas värld. T o m plasdammarnas vara eller icke-vara kopplas till dem. Jag väljer att se detta som morgonens goda skratt.

1 kommentar:

Eva Joelsson sa...

Du borde ta vara på engagemanget hos Birgitta. Hon brinner för barnens rätt. Kolla den fina parken i Valla och tacka Birgitta. Jag vet att det fanns vilja hos stiftelsen att bevilja pengar, men din organisation sade nej till driftmedel, med kopia till dig så någon realprövning skedde aldrig eftersom en förutsättning för medel är godkända driftmedel.