onsdag, mars 26, 2008

Oväntad present. Men helt underbar!

Idag hade vi nämndsammanträde nästan hela dagen. Mitt under sammanträdet, precis efter att vi klubbat ett ärende, hände ngt väldigt oväntat. Lars Malmbjörk, kristdemokratisk ledamot och en av de mest erfarna politikerna jag vet, ber att få överlämna en gåva till mig.

Är det inte den mest underbara present man kan få vid ett sammanträde med teknik- och sammhällsbyggnadsnämnden! För den som inte hänger med så är mitt smeknamn Murre. Fick det av en lärare under mellanstadietiden och det har hängt med sen dess. Har försökt bli seriös och "tvätta" bort det, men det låter sig inte göras. Så det är helt OK att kalla mig för Murre.

Sammanträdet fick en helt annan karaktär efter detta. Det kom ett förslag att jag vid varje kommande sammanträden skulle läsa ett kapitel ur boken. Nja, kanske inte. Men jag vill gärna dela med mig av lite ur denna bok.

Murre är en kattunge, som en liten flicka får i fördelsedagspresent. Han är
emellertid ingen sagokatt utan en liten kattunge, som tillsammans med den lilla
vildkatten Vitfot lär sig allt vad en katt måste kunna. Men han är också mycket
tillgiven sin lilla matte och räddar henne en gång ur en farlig situation.

Helt underbart. Tack Lars!

Inga kommentarer: