onsdag, februari 27, 2008

"Vägslem"

Jag har ju skrivit om partiklarna som dödar tidigare. Där beskrev jag vårt försök med CMA som vi sprider på gatorna för att binda damm. Nu har expressen snappat upp detta.

Men det blev lite konstigt med rubriksättning och bild. "Vägslem fixar renare luft" och så en bild på mig. Har aldrig tänkt på mig själv som vägslem direkt. Ha ha, mycket ska man tåla. Ännu roligare blir det när det i texten står, Enligt kommunen kan det nu bli tal om mer slem på fler gator.- Vi ska ta upp det här på nästa möte i nämnden och jag utesluter inte att det kan bli tal om fler gator, säger Muharrem Demirok. Själv tycker jag att det är tillräckligt med slem på Linköpings gator. Speciellt kring helgerna.

Men undrar om VTI gillar att jag refererar till deras super duper hemliga formula som "slem"?

Inga kommentarer: