torsdag, januari 17, 2008

Allt kan hända i direktsänd TV

Jag medverkar då och då på Kanal Lokal. Senaste tiden har jag varit med i Hjärnverket. Ett program där "tre lättpratande men djupanalyserande samhällsfunderare" får diskutera och debattera under en timme. Väldigt underhållande och trevligt. Uffe Holmertz är ganska bra på att få de medverkande att prata också. Landshövdingen Björn Eriksson erkände en och annan hemlis i dagens program. Roligast av allt var dock en av gästerna som ringde in. Han pratade om ditten och datten. Bandy, hockey och sin egen viktminskning. Han förklarade att han hade gått ned 8 kilo på en vecka. Hur då, frågade Uffe.
Jag åt inget och gick ofta på toaletten, blev svaret.

Jag trodde jag skulle ramla av stolen. Shit va jag älskar direktsändningar!

Inga kommentarer: