tisdag, oktober 09, 2007

Jag, en hök?

Ibland kan man undra hur rubriksättarna har tänkt. Har de överhuvudtaget sett bilden som de ska rubriksätta? Denna gång blev det lite roligt och kanske skulle platsa hos Jay Leno i "Headlines".




Är det jag som är den kommunala höken? Läs artikeln och döm själva.

Ok, jag inser att man ska vara försiktig med att uttrycka sig "med en glimt i ögat". Nu hakar expressen på det kommunala hök spåret. Vad jag ville ha fram var att vi ska vara försiktiga med att rubba naturens egen balans och sen försöka ordna det med pang-pang och teknik. Ibland kanske vi måste fundera på hur naturen själv kunnat lösa det. Rovfåglar är naturliga fiender till kajor, men det är nog väldigt svårt att "anställa" en kommunal falk. Principen måste ändå vara att försöka se hur naturen själv ordnar snedsteg, därav kopplingen till falken.

Ganska kul att se vilken tvist det fått från vad jag menat.

2 kommentarer:

bassem sa...

Gjorde mig lite orolig. Jag är mer aktiv i utrikespolitiken och där är det mindre trevligt att vara hök. Fick tillbaka lugnet när läste artikeln.

Lycka till med fåglarna // b

Muharrem sa...

Såg mig själv stå bredvid en skjutglad Dick Cheney jagandes fåglar i Linköping :)